گردهمایی روسای مراكز و واحد استانی دانشگاه جامع علمی – كاربردی استان گیلان

۲۷ دی ۱۳۸۸ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۶۸۵۱ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۲۶۷
نظر به آغاز ثبت نام آزمون دانشگاه جامع علمی – كاربردی ، گردهمایی با حضور روسای مراكز علمی – كاربردی استان گیلان و دكتر قاسمی زاد ریاست واحد استانی و مسئولین دانشگاه بمنظور برنامه ریزی و هماهنگی نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی ثبت نام آزمون دانشگاه انجام شد .
    گردهمایی روسای مراكز  و  واحد استانی دانشگاه جامع علمی – كاربردی استان گیلان

نظر به آغاز ثبت نام آزمون دانشگاه جامع علمی كاربردی ، گردهمایی با حضور  روسای مراكز علمی كاربردی استان گیلان و دكتر قاسمی زاد ریاست واحد استانی و مسئولین دانشگاه بمنظور برنامه ریزی و هماهنگی نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی ثبت نام آزمون دانشگاه انجام شد .

در این  گردهمایی  پس از تلاوت قرائت قرآن مجید توسط آقای دكتر محمدی و سخنرانی آقای دكتر امینیان ، ریاست مركز آموزش جهاد كشاورزی و میرزا كوچك گیلان در مورد تاریخچه این مركز ، وسعت ، فضاهای آموزشی ، اداری ، برگزاری دوره های ضمن خدمت اجرا شده با اساتید خارجی و داخلی ، وجود استخرهای آموزشی ، شالیزار و برنجكاری و غیره ، آقای دكتر قاسمی زاد ( ریاست دانشگاه جامع علمی كاربردی استان گیلان) موارد زیر را بیان نمودند:

1-         استاندارد نبودن فضای آموزشی بعضی از مراكز و تلاش آنها در جهت تهیه این فضا .

2-     ایجاد ارتباط و تعامل  روسای مراكز آموزشی با مسئولین استانی و شهرستانها در جهت استفاده از امكانات استان به منظور پیشبرد اهداف آموزشی.

3-     دقت و توجه بسیار زیاد در خصوص انتخاب مدرسین از نقطه نظر سوابق اجتماعی ، سیاسی ، و اخلاقی ، استفاده از مدرسین دارای مدرك كارشناسی ارشد به بالا ، همچنین ارسال اسامی مدرسین به واحد استانی جهت تاییدیه حراست استان و صدور صلاحیت عمومی برای مدرسین .

4-        جلوگیری از انجام مباحث بحث بر انگیز در مراكز آموزشی  دانشگاه جامع علمی كاربردی .

5-      اختصاص یافتن 3 درصد از شهریه دریافتی از دانشجویان به موارد فرهنگی در مراكز آموزش ، با توجه به اهمیت رشد اصول فرهنگی در دانشگاهها .

6-     انجام نظارت مسئول فرهنگی مراكز آموزشی بر نشریات دانشجویی و سعی در گنجاندن بیشتر  موضوعات علمی ، فرهنگی و اجتماعی در نشریه.

7-       تلاش و  اهتمام جدی برای رفع مشكلات و تقاضاهای دانشجویی.

8-       توجه به عدم انتقال اطلاعات و اخبار اداری توسط كاركنان مراكز آموزشی به بیرون.

9-        انجام نیاز سنجی و پیش بینی رشته های مورد تقاضا در مراكز آموزشی منطبق با امكانات و سیاست های سازمانی مربوطه

10-       پیگیری ایده تهیه زمین برای ساخت مجتمع بزرگ دانشگاهی علمی كاربردی استان .

11-       انجام جلسات ماهیانه همفكری و هم اندیشی واحد استانی و روسای مراكز در مكان واحد استانی .

12-     تشكیل كمیته های مختلف جهت انجام امور آموزشی ، پژوهشی و غیره در واحد استانی با عضویت روسای مراكز .

13-    انجام مذاكرات اولیه با صدا و سیمای استان جهت انعقاد یك قرارداد مشاركتی بین طرفین جهت تهیه و پخش فیلم های شناسایی مراكز به منظور اطلاع رسانی به مردم استان از طریق شبكه تلویزیونی استانی .

14-   اهتمام در ارسال اطلاعات و اخبار آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی جدید مراكز آموزشی به واحد استانی به منظور اطلاع رسانی آن به كل استان و قراردادن در پورتال دانشگاه و هفته نامه جامع .

15-    تلاش در جهت انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه جامع علمی كاربردی استان با پارك علم و فناوری استان و دانشگاه گیلان.

16-     درخواست از مراكز آموزشی استان برای قایل شدن تسهیلات ویژه برای دانشجویان ممتاز خود.

17-   با توجه به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص هدایت یك درصد بودجه سازمانها به سمت پژوهش ، تلاش مركز آموزش جهت هم فكری با واحد استانی به منظور جذب این بودجه ها و تشكیل كمیته ای به این منظور.

18-    تعامل و همدلی كلیه مراكز آموزشی با یكدیگر و با واحد استانی با توجه به اینكه همه اعضای یك خانواده هستند .

در ادامه جلسه آقای نجفی امیر كیاسر ، معاون آموزش واحد استانی به  ‌موارد زیر را اشاره نموند  :

1-         تلاش مركز آموزش در جهت بهبود وضعیت آموزشی خود و توسعه آن نسبت به گذشته .

2-        تشكیل كمیته پژوهشی استانی دانشگاه جامع علمی كاربردی و ارائه آن در هفته پژوهش .

3-     استفاده از اساتید و مدرسین مراكز آموزشی بمنظور انتشار كتاب به نام دانشگاه جامع علمی كاربردی   با توجه به كمك های وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در این مورد .

4-     انجام بهتر و مناسب تر  فعالیت های ورزشی در مركز آموزشی با هماهنگی واحد استانی با توجه به ریاست واحد استانی گیلان در منطقه 8 كشوری ( گیلان ، مازندران، گلستان ، زنجان ، قزوین ).

5-     دقت بیشتر در مباحث كمیته انضباطی ، بطوریكه تخلفات دانشجویی با مستندات باید به واحد استانی ارسال شده و سپس در كمیته انضباطی واحد استانی بررسی و تصمیم گیری شود بدیهی است كه بعضی از تخلفات مانند استفاده از یادداشت در جلسه  آزمون ، وضعیت مشخصی دارد كه با تكمیل فرم مربوطه و امضای شاهد و تفهیم دانشجو این كار انجام می شود ولی در بعضی از موارد ، نیاز به بررسی وجود دارد.

6-     توجه بیشتر به طراحی رشته های جدید در مراكز آموزشی با توجه به وجود استعدادهای فراوان و طبیعت زیبای استان ، به عنوان مثال در امور گمركی ، واردات و صادرات كالا و بسیاری رشته های دیگر .

 

در ادامه جلسه خانم خدایی ، معاونت نظارت و ارزیابی واحد استانی دانشگاه موارد زیر را در ارتباط با حوزه فعالیت خود  ، خطاب به  مراكز آموزشی بیان نمودند :

1-      دقت در انجام اعتبار سنجی مراكز بطوریكه اطلاعات مراكز بطور صحیح در شناسنامه مربوطه به اعتبار سنجی ثبت گردد و بدین ترتیب در جهت اخذ مجوز دوره های جدید مشكلی ایجاد نشود .

2-     فعال تر شدن كمیته نظارت و ارزیابی واحد استانی با توجه به تغییر ریاست واحد استانی و درخواست از روسای مراكز به منظور مطالعه دستورالعمل آن در سایت دانشگاه جامع علمی كاربردی در بخش معاونت نظارت و ارزیابی.

3-       توجه به پاسخ دادن مراكز آموزشی به شكوائیه ها و اعلام موارد .

درادامه گردهمایی جلسه هماهنگی تبلیغات ثبت نام آزمون 1388  با بیان پیشنهادات و نقطه نظرات توسط روسای مراكز آموزشی و یا نمایندگان ایشان ، در مورد هماهنگی در انجام تبلیغات در زمان ثبت نام آزمون دانشگاه جامع علمی كاربردی در استان و تبادل تجربه یكدیگر ، به شرح زیر انجام شد:

1-      با توجه به میزان زمان باقیمانده پیشنهاد این است كه كلیه مراكز آموزشی بصورت واحد و جامع ، بروشوری تهیه نموده و به دست عموم برسانند.

2-     بعضی از مراكز مانند سازمان فنی و حرفه ای « روزهای در های باز » دارند لذا دانشگاه جامع هم می تواند این سیاست را برای عموم اجرا نماید تا مردم از نزدیك با فعالیت های آن آشنا شوند .

3-       كارشناسان و گروههایی برای اطلاع رسانی و تبلیغ بصورت حضوری به دبیرستانها اعزام نمایند.

4-        برگزاری مصاحبه مطبوعاتی و تبلیغاتی در روزنامه های استانی و ملی كه بهترین شیوه تبلیغ محسوب می شود .

5-       ایجاد ارتباط با ادارات كل و سازمانهای استانی از طریق دانشگاه جامع بصورت دیدار با مدیران و ایجاد تعامل و همیاری بیشتر .

6-     مراكز آموزشی مستقر در شهرستان رشت از امكانات خوبی برخوردارند اما مراكز دیگر از حداقل امكانات برای اطلاع رسانی بهره مند  هستند لذا تبلیغات وسیع از طریق صدا و سیمای استان بهترین  راه است .

7-       ارسال بروشور در داخل پاكت ثبت نامی از طریق پست روش خوبی است كه باید تجربه گردد.

8-       تشكیل كمیته تبلیغات و تهیه كتابچه جهت ارسال به منازل می تواند راهگشا باشد.

9-        روسای مراكز و و رییس دانشگاه جامع ، مصاحبه مطبوعاتی داشته باشند تا اطلاع رسانی به نحو  احسن انجام گیرد ..

10-       استفاده از سیستم مخابرات در قالب ارسال پیامك می تواند پیشنهاد دیگری باشد .

11-      از طریق قبوض برق و گاز و آب و اتحادیه تاكسی رانان و ... می توان با مردم ارتباط برقرار كرد.

12-      با تكمیل فرم نظرخواهی توسط دانشجویان ، می توان دریافت كه بهترین و موثر ترین روشهای تبلیغاتی كدام است .

13-     از طریق تلفن گویا در واحد استانی و مراكز می توان به اطلاع رسانی پرداخت.

14-    از آنجاییكه تعداد زیادی از دانشجویان از روستائیان هستند بنابراین روشهای سنتی مانند ( پرده ، بنر ، اطلاعایه و هماهنگی با شورای اسلامی و ...) می تواند در روستاها موثر تر باشد .

15-      جدولی از مشخصات و رشته های مورد تقاضای هر مركز و شماره تماس و آدرس تهیه و توزیع شود.

16-     انعكاس خبر ها و مصاحبه های روسای مراكز از خبرگزاری ایسنا.

17-    جلسه توجیهی با مدیران و تشكلهای مردمی و اتحادیه ها و سازمانهای وابسته .

18-     اعلام آدرس سایت مراكز آموزشی و انجام فعالیت های تبلیغاتی در سایت .

19-     نصب پرده در كنار هنرستانها و دبیرستانها.

20-     مصاحبه تلویزیونی با برنامه اخبار ساعت20 شبكه استانی توسط رییس واحد استانی .

این گردهمایی راس ساعت 16 با ذكر صلوات به كار خود  خاتمه داد .