مراسم تجلیل از مدرسان نمونه مراکز آموزشی علمی کاربردی استان گیلان به مناسبت هفته معلم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان ، در مراسم تجلیل از مدرسان نمونه مراکز آموزشی علمی کاربردی استان گیلان به مناسبت هفته معلم که با حضور مسئولین استانی اعم از جناب آقای رنجکش، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، جناب آقای جعفری، قائم مقام جمعیت هلال احمر استان گیلان، جناب آقای اسماعیل پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جناب آقای قصاب زاده، معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان، جناب آقای خدمتگزار، معاون خدمات بندری و دریانوردی استان، جناب آقای مهندس رسایی، رئیس جهاددانشگاهی استان ، جناب آقای مهندس رضایتی، رئیس اداره پست استان و ... و روسا و معاونین و مدرسان مراکز آموزشی علمی کاربردی استان گیلان به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان برگزار شد، دکتر قاسمی زاد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان ضمن تبریک روز معلم و تقدیر و تشکراز مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی به رشد ۲۵ درصدی جمعیت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان اشاره کرد و افزود: لازم است که در این هفته که برای نکوداشت مقام معلم به مناسبت شهادت معلم برجسته حوزه و دانشگاه، آیت الله مرتضی مطهری برگزار می گردد، جایگاه و منزلت والای معلمان به جامعه شناسانده شود. واضح است که توسعه یک کشور، وابستگی زیادی به نیروی انسانی ماهر و متخصص دارد زیرا این افراد هستند که می توانند طرح های علمی و کارآمد را برای کشور ارائه و اجرا نمایند و تربیت این نیروی انسانی ماهر توسط معلمان آموزش و پرورش و دانشگاه انجام شود.
ایشان ادامه دادند: در راستای تحقق شعار سال، به فرموده مقام معظم رهبری یعنی سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دانشگاه علمی کاربردی در سال 93، بدنبال اجرای 2 شعار اساسی است که عبارتند از: کیفی سازی آموزش های علمی کاربردی و نظارت و همچنین فراگیر نمودن آموزش های مهارتی در آحاد جامعه از طریق توسعه دوره های تکمیلی بین سطوح تحصیلی، تک پودمانها و آموزش های عالی آزاد.
دکتر قاسمی زاد عنوان نمود که در حال حاضر در استان گیلان، حدود بیست هزار دانشجو در 32 مرکز علمی کاربردی مشغول تحصیل می باشند
وی در ادامه خاطرنشان کرد:دانشگاه جامع علمی کاربردی همواره به دنبال دو اصل مهم بوده است اینکه خروجی دانشگاه، دانشجویان مهارتی باشند که برای این منظور باید به دروس عملیاتی همچون کارورزی توجه بیشتری گردد و مورد بعدی این است که رشته های دانشگاهی علمی کاربردی همواره باید نیازمحور و شغل محور باشند.
دکتر قاسمی زاد بر لزوم توجه به تعلیم و تربیت صحیح تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه پایدار جوامع به نیروی متخصص و متعهد نیازمند است که معلمین نقش محوری در تربیت این نیروها و در نهایت توسعه جوامع دارند، نظم، انصاف، تواضع، احترام به شاگردان، خلوص نیت، رازداری ، پرکاری، تعادل در اندیشه و رفتار و ... که لازم است همه مدرسان به آن عمل نمایند، از جمله ویژگی های ممتاز شهید مطهری بود.
دکتر قاسمی زاد تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه علمی کاربردی از حق التدریسی به پاره وقت و تمام وقت را یکی از موارد مورد پیگیری توسط روسای این دانشگاه عنوان کرد و گفت: اگر این طرح مورد قبول مسئولین وزارت علوم قرار گیرد وضعیت اساتید حق التدریسی بهبود خواهد یافت.
وی گسترش رشته های شغل محور را از برنامه های دانشگاه علمی کاربردی خواند و گفت: آشنایی دانشجویان در فراگیری از فن آموزشهای مهارتی و بکارگیری آن از رویکردهای اصلی این دانشگاه در استان است.
در پایان این مراسم از 65 تن از اساتیدمنتخب مراکز علمی و کاربردی استان گیلان تقدیر و تشکر بعمل آمد.






