نتایج بررسی واحد استانی گیلان در خصوص نحوه آشنایی دانشجویان ورودی مهر ۹۸ با دانشگاه جامع علمی کاربردی

۰۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۹ کد : ۴۸۳۰۸ اخبار شیرپوینت اسلایدر اخبار
تعداد بازدید:۲۳۱۳
بدون شک بررسی و تحلیل نحوه آشنایی دانشجویان با دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از عوامل تأثیرگذار در تبلیغات موثر و جذب دانشجو است و می تواند در تصمیم سازی های مراکز آموزش علمی کاربردی مورد توجه قرار گیرد. از این رو دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان با تهیه و توزیع فرم هایی در بین دانشجویان ورودی مهر ۹۸ دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی، راستی آزمایی نتایج و بررسی بیش از ۵۰۰ فرم تکمیل شده به جمع آوری اطلاعات در این زمینه پرداخت که نگاهی اجمالی به آن برای مخاطبین دانشگاه خالی از لطف نیست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان، براساس نتایج حاصل از نظرسنجی و جمع آوری اطلاعات از دانشجویان ورودی مهر 98 دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی پس از دریافت بیش از 500 پرسشنامه از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه در خصوص نحوه آشنایی با دانشگاه جامع علمی کاربردی، براساس پاسخ دانشجویان به این پرسش در مقطع کاردانی به ترتیب از طریق دوستان و دیگر دانشجویان دانشگاه 51 درصد از ورودی های جدید، از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنت 15 درصد، تبلیغات سطح شهر، بیلبوردها و بنرها 14 درصد، از طریق هنرستان و دبیرستان محل تحصیل 4 درصد، پیامک 1 درصد و سایر روش ها 15 درصد تشویق به ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی شده اند.

طبق اعلام دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی دانشگاه، 60 درصد از دانشجویان ورودی جدید مراکز را فارغ التحصیلان مقطع کاردانی همان مراکز و 27 درصد را فارغ التحصیلان مقطع کاردانی سایر مراکز آموزش علمی کاربردی تشکیل داده اند. همچنین دانشجویانی که مقطع کاردانی را در دانشگاهی به غیر از دانشگاه جامع علمی کاربردی گذرانده اند و با توصیه دوستانشان برای ادامه تحصیل به دانشگاه علمی کاربردی آمده اند 7 درصد از دانشجویان ورودی جدید و دانشجویانی که با سایر روش های تبلیغی از جمله شبکه های اجتماعی، تبلیغات محیطی و پیامک جذب شده اند، 6 درصد دیگر را تشکیل می دهند.


( ۳ )