نشست روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان گیلان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان، نشست روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان به ریاست دکتر ابراهیم کازرونی منفرد و با حضور روسا و سرپرستان مراکز آموزشی روز یکشنبه مورخ 23 مرداد ماه در محل واحد استانی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر ابراهیم کازرونی منفرد پس از خیر مقدم به روسا و سرپرستان مراکز آموزشی از معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی که به صورت مجازی در این جلسه حضور داشت برای سخنرانی دعوت کرد.
در ادامه دکتر غفاری ضمن تبیین سیاست های دانشگاه جامع علمی کاربردی در پذیرش مهر 1401 به تشریح انتظارات سازمان مرکزی دانشگاه از مراکز آموزشی و واحدهای استانی پرداخت. معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه سپس با ارائه گزارشی از وضعیت مراکز آموزشی استان، عملکرد تبلیغات پذیرش مهر 1401 مراکز را در سه سطح خوب، متوسط و ضعیف طبقه بندی کرد. وی ابراز امیدواری کرد تجربیات نخستین مرحله پذیرش دانشگاه سبب عملکرد موفق تر مراکز آموزشی در مرحله دوم پذیرش شود. دکتر غفاری افزود: دومین مرحله ثبت نام از روز سه شنبه یکم شهریور ماه آغاز و تا روز جمعه چهارم شهریور ادامه خواهد داشت.
دکتر ابراهیم کازرونی منفرد در ادامه ضمن تشکر از دکتر غفاری برای حضور در جلسه روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان گیلان افزود: رعایت شیوه نامه تبلیغات، تولید محتوای مناسب به صورت پوستر و کلیپ معرفی مراکز، تبلیغات اثرگذار فضای مجازی و تبلیغات گسترده محیطی از جمله مواردی است که امیدواریم در دور دوم پذیرش با همت بیشتر مراکز به صورت شایسته اجرایی شود.
سرپرست واحد استانی گیلان تسریع در پاسخگویی به مکاتبات، حضور فعال در برنامه های دانشگاه و گسترش دوره های کوتاه مدت و تک پودمان در مراکز آموزشی را حائز اهمیت دانست و گفت: مشارکت مراکز در بخش برنامه های فرهنگی، دانشجویی و پژوهشی با سطح مورد انتظار دانشگاه فاصله دارد و ارتقا آن نیازمند اهتمام ویژه مراکز آموزشی است.
در بخش دوم این نشست مطابق با دستور جلسه ارسالی به مراکز آموزشی در خصوص راهکارهای رصد وضعیت شغلی دانش آموختگان، ایجاد بانک اطلاعاتی از داده های شغلی دانشجویان و فعالسازی کانون دانش آموختگان گفتگو شد.
پس از صحبت های اولیه که توسط خانم دکتر خدایی معاون علمی واحد استانی، مهندس علی رهنما معاون اجرایی و مهندس رضا زحمتکش نماینده شورای هم اندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان گیلان انجام شد. شناسایی مولفه های کلیدی در ارزیابی دانش آموخته و تعیین کارایی نظام آموزش های مهارتی، همچنین تاثیر آموزش های علمی کاربردی در اشتغال پذیری و کیفیت عملکرد شغلی دانش آموختگان با حضور روسا و سرپرستان مراکز آموزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
